Me

A girl that deep love and passion with cooking, taking photos, writing blog, reading and chatting in facebook... Without learning from mistake, I will never be who I am now... Just relax and enjoy reading my blog... :)...

Love you allz always... Muahhhss

Wednesday, March 10, 2010

Adakah aku yang bersalah?

assalamualaikum... today, i felt so sad n stress... not of because thinking too much about pregnancy, but soo stress with my father's servant (yelah, maklumlah abah yang bayar gaji dia.. me n zam sekadar menumpang)... makin hari makin melampau betul dia nie... it all started since last friday... malam sebelum tu dah cakap kat dia hubby nak makan pau kacang for the next morning breakfast... sekali bgn2 pagi nampak dia buat nasik goreng and pau... laaa.. cakap la awal2 kalu nak buat menu sendiri... bole dia jawab " yelah, nasik semalam banyak. jadi saya buat la nasik goreng"... hishh minah nie... mentang2 la aku nie cuma anak boss, kau nak pinggirkan aku ya... kite marahkan dia pagi tu aje.. tapi dia punye merajuk 2 hari... chech!! yang paling tension is bila kite pulak kena sound ngan abah n hubby... abah siap kata kite yang terlampau marekan dia la... dah tu cara marah tu buat org lagi mare.. lerr... then, zam pulak kata my body language show that i'm so mad with her... eee... bukannya kite maki hamun dia.. cuma sekadar tegur tapi tegas... siap lepas pagi tu, kite tegur dia baik2 pun dia tak mo jawab.. lepas 2 3 kali panggil baru jawab... hati nie dah mula nak maki tapi sabooooo... hari ahad baru ok... then, today pulak dia buat hal lagi... semalam org suruh dia bakar roti baguette... dia pi potong 1/2... org tanye nape... dia kata "semalam saya dengar suruh potong dua"... eee bila pulak aku suruh!!! memandai ajeee... then, sebelum kuar pi kedai, siap 2 kali pesan kat dia.. "nanti udang saya potong ya".... 2 kali repeat tau!!! sekali balik2 dr kedai, aduh!! udang tu dah kodong kaki n kepala berlubang... arggghhhhhh.... sabo aje laa... hilang la kemanisan udang bapak ku beli... so ape lagi, aku pun cuba recall kat dia.. "kan saya kata biar saya potong"... may be tu kot, again she don't want to talk to me... tak bole terima cause masa tu kena tegur depan abah... sampaikan minum petang tadi, langsung tak tanye nak minum ape... emmm... adakah aku yng bersalah??? tah la.. lately nie servant abah nie asyik nak buat hal... ingat duduk rumah bole relak... makin tensen pulak ade... arghhhhh... nie dah sabo sesabonyaa.. tapi bak kata org sabo ade hadnya... yg paling mare bila org cakap ngan dia langsung dia buat derk.. baik cakap ngan dinding macam nie... eeeeee... rasa nak mula maki pun dah nie... tah laa.. nanti cakap kat abah n zam, last2 kite kena sound balik... baik pi sembahyang dulu laa.... wasalam...

No comments:

Post a Comment